1. Úvodní ustanovení
1.1 Autor: Bc. Filip Manert, IČ: 21065152, Černice 56, 43543 Horní Jiřetín (dále jen „Autor“)
1.2 Klient: Objednatelem služeb může být fyzická nebo právnická osoba, které Autor poskytuje služby na základě objednávky nebo smlouvy, dle těchto podmínek (dále jen „Klient“)
2. Vymezení pojmů
2.1 Podmínkami se rozumí tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“)
2.2 VOP definují obchodní vztah mezi Autorem a Klientem. V souladu s nimi Autor poskytuje/poskytne Klientovi (na základě objednávky nebo smlouvy) služby za podmínek definovaných v konkrétní objednávce či smlouvě.
3. Objednání služeb – smlouva
3.1 E-mailová zpráva, z níž zřetelně vyplývá požadavek na objednání konkrétní služby, může být rovněž považována za závaznou objednávku bez dalšího potvrzení Klienta.
3.2 Smlouva se uzavírá elektronicky (formou e-mailu) nebo písemně. Telefonické objednávky Autor nepřijímá.
3.3 Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy Autor akceptuje objednávku zaslanou Klientem (podpisem, není-li dáno jinak).
3.4 Autor má právo odmítnout realizaci objednávky v případě, že je v rozporu se zákony, dobrými mravy, vyhláškami, pokud odporuje zájmům Autora nebo pokud by mohla poškodit dobré jméno Autora.
3.5 Údaje dodané Klientem jsou Autorem považovány za správné a platné. Klient je povinen uvést pravdivé údaje. Autor není povinen tyto údaje ověřovat či jinak kontrolovat.
3.6 Klient potvrzuje, že jím poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že jde z jeho strany o dobrovolné poskytnutí údajů.
3.7 Klient souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.
3.8 Klient bere na vědomí, že Autor není povinen uzavřít smlouvu nebo přijmout objednávku, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily smlouvu včetně VOP.
3.9 Rozsah prací bude upřesněn v e-mailové komunikaci, případně smlouvou.
4. Podklady pro tvorbu díla
4.1 Klient dodává veškeré podklady, překlady, dokumenty ad. pokud dodání obsahového materiálu nebylo sjednáno jinak.
4.2 Klient je povinen dodat veškeré podklady, jejichž použití vyžaduje následná tvorba, a to v elektronické podobě prostřednictvím emailu, nebo nahráním na cloudové úložiště.
4.3 Fotografie a obrázky dodat v rastrovém formátu bmp, gif, jpg, jpeg nebo png. V případě loga může být použit vektorový formát svg, pdf, ai.
4.4 Textové podklady dodat ve formátech doc, docx, rtf nebo txt (stránky musí být řádně označeny a viditelně odděleny).
4.5 Autor nezodpovídá za chyby a problémy, jestliže tyto chyby byly způsobeny použitím materiálů předaných Klientem v případě, že Autor nemohl vliv těchto materiálů zjistit nebo na jejich použití Klient trval.
5. Pravidla pro obsah
5.1 Klient nesmí provozovat závadný obsah.
5.2 Klient nese odpovědnost za publikovaný obsah (porušení práv k ochranným známkám, práv k obchodní firmě, autorských práv, zákonů ad.).
5.3 Autor neodpovídá za protiprávní úkony Klienta v souvislosti s dodanými službami (porušení práv k ochranným známkám, práv k obchodní firmě, autorských práv, zákonů ad.).
5.4 Autor je případně povinen odstranit protiprávní informace uložené Klientem, dozví-li se o jejich protiprávnosti. Tyto kroky jsou následně účtovány Klientovi.
6. Práva a povinnosti
6.1 Klient je povinen se před zadáním objednávky seznámit s obsahem VOP.
6.2 Klient se zavazuje zajistit Autorovi veškeré podmínky nezbytné pro řádné poskytování služeb, zejména se Klient zavazuje zajistit a/nebo poskytnout všechny potřebné podklady a přístupy, a to bez zbytečného odkladu.
6.3 Součinnost a dodání veškerých potřebných přístupů.
6.4. Autor se zavazuje během zpracovávání dílo konzultovat s Klientem případné změny při dodání a vytváření služeb. Autor tak může činit jen se souhlasem Klienta. Jednotlivé kroky zajištění předmětu smlouvy budou realizovány až po odsouhlasení jejich finálních návrhů Klientem. Pokud Klient neposkytne v dostatečném předstihu Autorovi potřebné pokyny, je Autor oprávněn postupovat samostatně tak, aby byly řádně chráněny zájmy Klienta, které Autor zná nebo znát má.
6.5. Autor je povinen v průběhu dodávání služeb informovat Klienta o skutečnostech, které mohou mít vliv na provedení služeb. Autor je při plnění této smlouvy povinen postupovat s náležitou odbornou péčí, zajišťovat plnění smlouvy v souladu se zájmy Klienta, které zná nebo znát má, oznámit Klientovi všechny okolnosti, které zjistí při výkonu své činnosti a jež mohou mít vliv na změnu pokynů Klienta. Zjistí-li Autor kdykoliv v průběhu plnění této smlouvy, že pokyny Klienta jsou nevhodné či pro plnění předmětu této smlouvy neúčelné, je povinen na to Klienta upozornit.
6.6 S osobními údaji Klienta je nakládáno plně v souladu s ustanoveními zákona č. 101/2000 Sb.
6.7 Autor při realizaci služeb postupuje samostatně a není při provádění díla vázán pokyny Klienta.
6.8 Autor si vyhrazuje právo dočasně přerušit či omezit poskytování služby v nezbytném rozsahu bez předchozího upozornění Klienta, je-li služba využívána v rozporu se smlouvou, objednávkou nebo při porušení závazků daných VOP.
6.9 Autor si vyhrazuje právo poskytnout údaje nutné pro výkon díla třetím stranám – například při vytvoření profilů na sociálních sítích, Google, při registraci domény, zřízení webhostingu, zajištění tisku ad.
6.10 Autor nenese zodpovědnost za obchodní výsledky Klienta.
7. Fakturace a platební podmínky
7.1 Klient se zavazuje k zaplacení ceny za provedení služeb včetně více prací nad rámec dohodnuté ceny, která mu bude známá a domluvená v průběhu provádění díla.
7.2 Autor je oprávněn požadovat od Klienta zálohu na realizaci díla ve výši 50 % z celkové ceny před započetím dodání služeb. Zbývající část ceny je Klient povinen uhradit po převzetí dodaných služeb dle faktury.
7.3 Zálohu na realizaci objednávky je povinen Klient uhradit do 14 pracovních dnů od potvrzení objednávky. Záloha na realizaci je nevratná.
7.4 Faktury jsou vystavovány se splatností 14 dnů a zasílány v elektronické podobě na elektronickou adresu Klienta v den vystavení.
7.5 Klient se zavazuje provádět platby nejpozději k datu splatnosti faktury nebo výzvy k platbě. Dnem splatnosti se rozumí den připsání platby na účet Autora.
7.6 Schválením dodaných služeb uznává Klient svůj peněžní závazek vůči Autorovi
7.7 Klient je povinen provést platbu dle pokynů vystavené faktury v přesné částce a označit ji uvedeným variabilním, případně konstantním a specifickým symbolem.
7.8 Teprve po úplném uhrazení faktury obdrží Klient veškeré dodané služby, případně plné přístupy vytvořeným a spravovaným profilům na sociálních sítích, Google, k webovým stránkám, k administraci služeb ad.
8. Podmínky dodání a předání díla
8.1 Dílo zůstává ve vlastnictví Autora až do úplného uhrazení faktury a všech závazků vůči Autorovi. Do doby uhrazení ceny díla není Klient oprávněn využívat dílo pro svůj prospěch.
8.2 V případě, že je webová stránka spuštěna před úplným uhrazením všech závazků Autorovi, má Autor plné právo pozastavit webovou stránku a znepřístupnit ji veřejnosti do doby plného splacení všech závazků.
8.3 Klient je oprávněn odstoupit od smlouvy ze zákonných důvodů, zejména pak v případě, kdy je Autor v prodlení oproti smluvenému termínu dokončení o více než jeden měsíc nebo předávané dílo z velké části neodpovídá sjednanému.
8.4 Bude-li Klient v prodlení s dodáním potřebných podkladů, je Autor oprávněn posunout výše uvedené termíny plnění o dobu prodlení Klienta s dodáním potřebných podkladů, případně navíc o dobu potřebnou k opětovné alokaci zdrojů potřebných pro poskytnutí dodávky služeb.
8.5 Pokud Klient nebude schopen nebo ochoten pokračovat v realizaci díla nebo dodat podklady nezbytné pro pokračování v realizaci dodávky tak, aby byla poskytnuta v dohodnutém termínu, je povinen uhradit k tomuto termínu alikvotní částku odpovídající ceně dodávky realizované k tomuto datu.
9. Vady zapříčiněné cizím zaviněním
9.1 Závady zapříčiněné cizím zaviněním nejsou považovány za závady způsobené Autorem.
9.2 Závady zapříčiněnými cizím zaviněním se rozumí závady vzniklé na webových stránkách při manipulaci Klienta se zdrojovými soubory stránek, serveru, manipulaci s databází, nastavením parametrů serveru, které zapříčiní závady na webových stránkách a také závady vzniklé útokem na stránky třetí osobou hackerskými útoky, malware ad. Závadami zapříčiněnými cizím zaviněním se také rozumí závady vzniklé na profilech sociálních sítí při manipulaci Klienta se zabezpečením profilů, zejména nesprávně zvoleným heslem ad.
9.3 Odstranění vad spojené se zjištěním útoků třetích stran – hackerů, malware a dalších virů nespadá pod kompetence Autora. Autor může poskytnout součinnost při řešení závad.
9.4 Klient není povinen se Autorovi zavázat k placení měsíční údržby webových stránek. K nepřijetí údržby není vázaná služba dodání webových stránek.
9.5 Klient je povinen informovat Autora, jestliže si nepřeje měsíční údržbu webových stránek, a to v poptávce, anebo v závazné objednávce.
9.6 Autor nenese žádnou odpovědnost za škody způsobené Klientem, jestliže vlastním přičiněním způsobí nefunkčnost stránky.
10. Vady a výpadky hostingových služeb
10.1 Autor nezodpovídá za vady a výpadky webhostingové služby dodané Klientem.
10.2 Autor nezodpovídá za výpadky webhostingové služby zajištěnou poskytovatelem webhostingových služeb.
11. Reklamace a odstoupení od smlouvy
11.1 Autor je oprávněn odstoupit od smlouvy ze zákonných důvodů, zejména pak v případě, jestliže je Klient s placením záloh nebo splátek v prodlení větším než 14 dnů.
11.2 Autor je oprávněn odstoupit od smlouvy, jestliže je termín pro předání podkladů pro dokončení díla nebo termín konečné kontroly a schválení díla překročen Klientem o více než jeden měsíc.
11.3 Je-li k tvorbě díla nutná součinnost Klienta, je Autor oprávněn určit přiměřenou lhůtu k součinnosti a po jejím uplynutí může od smlouvy odstoupit, upozorní-li na takový následek Klienta.
11.4 Autor je oprávněn odstoupit od smlouvy, jestliže mu Klient brání k odvedení profesionální práce dle všech marketingových, designérských a kodérských standardů.
11.5 Autor nezodpovídá za problémy, respektive ušlý zisk, v případě závady ze strany hostingové společnosti, jako například nedostupnost serveru, zavirování, problémy vzniklé únikem dat atd.
11.6 V případě zjištění cizího zásahu do služeb poskytovaných Autorem nebo nevhodného používání není Klient oprávněn požadovat bezplatné odstranění závad. Toto zjištění není považováno jako porušení funkčnosti ze strany Autora.
11.7 Reklamaci může uplatňovat pouze Klient, tj. osoba, která provádí objednávku, nebo osoba uvedená ve smlouvě o dílo.
11.8 Na služby poskytnuté zdarma nebo formou bonusu není možné uplatňovat reklamace, Klient má právo takové bonusy odmítnout.
11.9 Odstoupením od smlouvy nebo stornování potvrzené objednávky vzniká Autorovi nárok na úhradu prací, které byly zhotoveny do data odstoupení od smlouvy, a to nejpozději do 7 dnů.
11.10 Klient má možnost odstoupit od smlouvy v okamžiku, kdy je zásadně nespokojen s službami poskytnutými a vytvořenými Autorem, a to pouze v případě, kdy se dodané služby podstatně neslučují se zadáním Klienta.
12. Prohlášení o Ochraně osobních údajů
12.1 Respektuji zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v podobě jeho aktuálního znění a dle toho i nakládám s Vašimi údaji.
12.2 Veškerá data uchovávám pouze po dobu nutnou k jejich zpracování, a to pouze pokud je zpracování potřeba.
12.3 Vyhrazuji si však právo tyto údaje poskytnout orgánům činným v soudním či jiném trestním řízení či šetření.
13. Závěrečná ustanovení
13.1 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků ze Smlouvy a jakékoliv prodlení v plnění jakéhokoliv závazku vyplývajícího ze Smlouvy bude tolerováno a smluvní strana postižená zásahem vyšší moci nebude odpovědná za škody nebo jinak, pokud takové prodlení nebo škoda bude přímým nebo nepřímým důsledkem vyšší moci.
13.2 Tyto všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé objednávky či smlouvy.
13.3 Veškeré zde neuvedené vztahy smluvních stran se řídí dle platného zákoníku.
13.4 Klient uzavřením smlouvy souhlasí s těmito obchodními podmínkami.
13.5 Autor a Klient se dohodli, že plně uznávají elektronickou formu komunikace, zvláště pak prostřednictvím elektronické pošty a internetové sítě, jako platnou a závaznou pro obě smluvní strany.
13.6 Projektům se Autor věnuje ve standardní pracovní době, tj. v pracovní dny od 9:00 do 17:00, a mimo ni pracovní hovory ani korespondenci nevyřizuje. V naléhavých a neodkladných případech je možné domluvit se na okamžitém řešení urgentního požadavku i mimo běžnou pracovní dobu. Za urgentní zakázky je účtováno navíc 25 % hodinové sazby za expresní zpracování a práci mimo pracovní dobu.
13.7 Objednáním služby, poradenství, konzultace ad. souhlasíte se zveřejněním realizace na seznamu referencí v sekci klienti, portfolio a reference v písemné i grafické podobě v rozsahu jméno a příjmení či název společnosti, vizuálního vyobrazení, písemného popisu poskytnuté služby a finální částkou za zhotovení služeb na internetových stránkách/propagačních materiálech Autora.
13.8 Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnost od 1. 1. 2024.